Mimari tasarımın ayrılmaz bir parçası olan seramik mimari
yapılarda dekoratif ve fonksiyonel amaçlı üretilmektedir. Türkiye’de iç ve dış
mimari yapılarda seramik kullanımı Selçuklu dönemine kadar uzanmaktadır.
Özellikle modernist yaklaşımlarla 1950’li yıllardan sonra iç ve dış mekanlarda
seramik uygulamalar yapılarda kullanımı daha da hızlanmış ve günümüzde de daha
modern teknolojilerle ilerlemektedir. Çoğunlukla dini ve sosyal yapılarda,
otel, şirket binaların iç ve dış yüzeylerinde, kültür merkezlerinde seramik
pano uygulamaları yer almaktadır. Bu çalışmada Anadolu’da geçmişten günümüze
kadar çağdaş mimari yapılarda gerçekleştirilen seramik pano uygulamaların
estetik yorumlamaları ve teknik uygulama biçimleri incelenmiş olup cumhuriyet
dönemi ve günümüz sanatçılardan; Füreya Koral, Hamiye Çolakoğlu, Serdar Mutlu
ve Nurettin Gülaçtı gibi sanatçıların panoların kompozisyon düzenlemelerine ve
bezemeleri estetik açıdan ele alınmıştır.
Atıf Sayısı :