Sıcak Cam Yüzey Renklendirme Tekniklerinde Bir Alternatif: 1200°c’de Ebru
Anahtar Kelimeler
Sıcak camda renk iki ana başlık altında değerlendirilmektedir; bünye ve yüzey. Bünye renklendirme teknikleri geneli itibariyle kazıma ve kumlama gibi ikincil uygulamaları barındırmaktadır. Cam sıcak halde şekillendirildikten sonra eser yaratım süreci devam etmektedir. Ancak yüzey renklendirme sıcak cam atölyesinde gerçekleştirilen uygulamalarla tamamlanabilmekte ve nihai sonuç elde edilmektedir. Genellikle Venedik/Murano tabanlı filigrana, merletto, reticello gibi yüzey renklendirme teknikleri bilinsede; yüzey renklendirmenin deneysel uygulamaları da mevcuttur. Bu uygulamalar temelinde üflenerek şekillendirilen şeffaf camın, yüzeyinin farklı renklerle yeniden kaplanması ve alışılagelmiş tekniklerden farklı yüzeysel etkiler oluşturması prensibine dayanmaktadır. Kitreyle yoğunlaştırılmış su üzerine dökülen boyaların, kâğıt üzerine aktarılması ebru sanatı olarak adlandırılmakta ve iki boyutlu çalışmalarda kullanılmaktadır. Ancak Türk sanatçı Gülin Algül Kardaş -Asanni- tarafından bu teknik renklerin iç içe geçmesi fikri üzerinden sıcak cam yüzey renklendirme tekniği olarak denenmiş ve uzun uğraşlar sonucu başarılı uygulamaları hayata geçirilmiştir. Bu araştırmada, ebru sanatının iki boyuttan üç boyuta geçişine imkân tanıyan 1200°C’de Ebru Tekniği’nin; gelişim ve oluşum süreçleri, uygulamanın teknik verileriyle birlikte incelecektir. Kullanılan şeffaf cam, yüzey renklendirilmesi için hazırlanan renkli camların biçim ve dizimleri, ortaya çıkan eserin form algısı çalışmanın alt başlıklarını oluşturmaktadır.
Bu kitabın bölümleri bulunmamaktadır.
Atıf Sayısı :