Bu bölümde, sanal gerçeklik (SG) teknolojisinin rehabilitasyon alanında kullanımı ele alınmaktadır. SG, gerçek dünyadaki ortamları simüle ederek kullanıcıların etkileşimde bulunabileceği bir teknolojidir. SG uygulamaları immersive (kapsayıcı) ve non-immersive (kapsayıcı olmayan) olmak üzere iki kategoriye ayrılabilir. Kapsayıcı SG sistemlerinde kullanıcı etrafını göremezken, kapsayıcı olmayan sistemlerde kullanıcı etrafını görebilir. SG teknolojisi son yıllarda gelişmiş ve daha yaygın hale gelmiştir. Özellikle nörolojik rehabilitasyon alanında exer-games ve ciddi oyun gibi isimlerle kullanılan SG sistemleri, rehabilitasyon seanslarının yoğunluğunu ve süresini artırarak hastalara gerçekçi bir ortam sunma imkanı sağlamaktadır. SG aracılığıyla sunulan oyunlaştırılmış senaryolar, hastaların rehabilitasyon sürecine katılımını ve motivasyonunu artırabilir. Bu nedenle, SG teknolojisi nörolojik rehabilitasyonda tercih edilen bir yöntem haline gelmiştir.(AI)
Atıf Sayısı :