Oyun, İroni, Mizah, Parodi, Pastiş

Yayın Yılı: 2024
Sayfa Aralığı : 139-148
Kitap Dili : Türkçe

Anahtar Kelimeler


Postmodern edebiyatın temel özelliklerinden biri olan oyun, yalnızca bir anlatı tekniği ya da tema değil, aynı zamanda metnin genel stratejisini belirleyen bir unsur olarak karşımıza çıkar. Oyun, postmodern metinlerde gerçeklik ve kurgu arasındaki sınırları bulanıklaştırarak, okuyucunun metni yeniden inşa etmesini sağlar. İroni ve mizah, postmodern edebiyatta anlamın göreliliğini vurgulayan temel unsurlar arasında yer alır. İroni, okurun metin ile metnin işaret ettiği gerçeklik arasındaki mesafeyi fark etmesine yardımcı olurken, mizah, okurun metni eleştirel bir gözle değerlendirmesini sağlar, anlam katmanlarını çoğaltır ve okuyucunun metni farklı perspektiflerden değerlendirmesine olanak tanır. Postmodern edebiyatın karakteristik özelliklerinden biri olan bu çok katmanlılık, metinlerarasılık ve üstkurmaca gibi tekniklerle desteklenir. Bu bağlamda ironi, postmodern yazarların modernizmin ciddiyetine ve tek anlamlı gerçeklik anlayışına karşı çıkmak için kullandıkları güçlü bir araçtır. Parodi ve pastiş, geçmişe ait eserleri ve estetik anlayışları yeniden değerlendirerek yeni bir bağlamda sunar. Parodi, bir yandan ele aldığı metni yıkarken, diğer yandan bu yıkımın içinde yeni anlam katmanları yaratır. Postmodern edebiyat, bu unsurlar aracılığıyla hem geleneği sorgulayan hem de onu yeniden inşa eden bir estetik yaratır, okuyucuyu aktif bir katılımcı haline getirir ve anlamın çok katmanlı yapısını ortaya koyar. 

Kitap Adı: Anlatı Üzerine Anlatı Edebiyat Kuramı Ve Eleştiri
Editor: Elmas Şahin
Yayın Yılı: 2024
Sayfa Sayısı: 390
DOI: 10.37609/akya.1151
Kitap Dili : Türkçe
Kitaba Git
Bölüm Adı Yazar Adı Detay
Anlatının Başlangıcı Elmas Şahin Bölümü Görüntüle
Anlatı Üzerine Tuncay Saygın Bölümü Görüntüle
Husserl’in Fenomenolojik Anlam Kuramı Bağlamında Fenomenolojik Bir Okuma Örneği Berrin Kasımoğlu Dönmez, Yusuf Söylemez Bölümü Görüntüle
Ben Ve Öteki Başak Özker Bölümü Görüntüle
Estetik Haz / Zevk Kamuran Elbeyoğlu Sirkeci Bölümü Görüntüle
Bir Müzik Klibinin Göstergelerarası Analizi: Naughty Boy ‘la La La’ Mustafa Gültekin Bölümü Görüntüle
Mitokritik: Gilbert Durand’ın Arketipolojik Yöntemi Medine Sivri, Damla Ötenkuş Bölümü Görüntüle
Kahraman Olgusundan Hareketle Battal Gazi Hikâyelerinin Arketipsel Eleştiri Bağlamında Tahlili Begüm Kurt Bölümü Görüntüle
Üstkurmaca Hasan Sakın Bölümü Görüntüle
Oyun, İroni, Mizah, Parodi, Pastiş Hatice Gündoğan Bölümü Görüntüle
Edebiyat-sinema İlişkisi Bağlamında Bir Uyarlama Örneği: Uçurtmayı Vurmasınlar Sevinç Yıldız Bölümü Görüntüle
Klasik Türk Edebiyatı Metinlerine Ontolojik Yaklaşımlar: Nef’i’nin Ol Redifli Gazelinin İncelenmesi Salih Özyurt Bölümü Görüntüle
Vahşiliğin Diyalektiği Postkolonyal Edebiyatta Öteki-yazı-ceza-vahşilik: Franz Kafka Ve “ceza Kolonisinde” Kadriye Öztürk Bölümü Görüntüle
Postkolonyal Söylemde Başat Frankofon Perspektifler Pınar İnceefe, Sibel Kuşca Güngör Bölümü Görüntüle
Yapıbozum Kâzım Yetiş, Nur Doğan Bölümü Görüntüle
Postmodernizm Için Bir Giriş Tuncay Saygın Bölümü Görüntüle
Metinlerarasılığın Kuramsal Temelleri Mustafa Gültekin Bölümü Görüntüle
Hürriyet Kavramı Çerçevesinde “hürriyet Kasidesi” İle “sergüzeşt” Arasındaki Metinlerarası İlişki Mehmet Fetih Yanardağ Bölümü Görüntüle
Animasyon Geçiş Nesneleri: Çizgi Filmlerin Gerçek Benliğin Gelişiminde Rolü Fulya Kincal Bölümü Görüntüle
Edebiyat Ve Teknoloji Koray Üstün Bölümü Görüntüle
Toplumsal Cinsiyet Farklılığının Yazılı Söylemlere Yansıması Gülcan Çakır Bölümü Görüntüle
Psikanalitik Eleştiri Bağlamında Süha Ve Pervin’de Benliğin İzleri Mustafa Aydemir, Orçun Aydoğdu Bölümü Görüntüle
Sema Kaygusuz’un “i̇nsan Dipleri”, “yülerzik” Ve “azrail” Adlı Hikâyelerine Ekoeleştirel Bir Okuma Mehmet Fetih Yanardağ, Gamze Yücel Bölümü Görüntüle
Amin Maalouf’un Empedokles’in Dostları Adlı Romanında ‘katharsis’in İzleri Necmiye Ayşim Parlakyıldız Bölümü Görüntüle
Anlatının Sonu Elmas Şahin Bölümü Görüntüle

Atıf Sayısı :