On sekizinci yüzyıl Avrupa’da Aydınlanma felsefesinin ve ona
bağlı gelişen rasyonel düşüncenin toplumsal-ekonomik hemen her alana yayıldığı
bir çağ oldu. Bu gelişmeleri büyük toplumsal devrimler izledi. Böyle bir
ortamda müzik dünyasının da yüzyılın ikinci yarısıyla beraber yeni bir evreye
girmesi gecikmedi. Bugün “Viyanalı Klasikler” ya da “Viyana Okulu” gibi
ifadeler üzerinden andığımız Haydn, Mozart ve Beethoven gibi Ortak Uygulamanın
üç büyük ismi de tam bu döneme denk geldiler. Bu çalışmada adı geçen Viyanalı
Ustaların gerek kendi hikâyeleri gerek kesişen yolları ele alınırken aynı
zamanda dönemin en bilinen biçimlerinden biri olan sonat allegrosu formunun
temel özelliklerine de kısaca yer verilmiştir.
Atıf Sayısı :