Soyut Sanatın Türk Resmine Yansımaları Ve Adnan Çoker Örneği

Yayın Yılı: 2024
Sayfa Aralığı : 163-184
Kitap Dili : Türkçe

Anahtar Kelimeler


Türk Resim sanatı, 18. yy.’da Osmanlı batılılaşmasına bağlı olarak gelişmeye başlamıştır. Daha önceleri minyatür, hat gibi geleneksel sanatlarla sınırlı olan Türk sanatında batılı tarzı resim anlayışı gelişmiştir. İlerleyen yıllarda Sanayi-i Nefise gibi okulların açılması ile de beraber batı sanatını takip etme olanakları daha da artmıştır. Uzun yıllar boyunca yurt dışına sanatçılar gönderilip orada güncel sanatı takip eden sanatçılar Türkiye’ye döndüklerinde öğrendiklerini Türk sanatına yansıtmışlardır. Moden sanatın yaşandığı bu dönemlerde batıdaki en önemli eğilimlerden olan soyut sanatın Türk sanatına yansıması da bu sayede olmuştur. Özellikle 1950’li yıllardan sonra türkiye’de soyut sanat hareketi önemli bir ivme kazanmıştır. Bu dönemim en önemli ve en bilindik sanatçılarından biri de Adnan Çoker’dir. Bu yazının amacı Adnan Çoker’in soyut sanatçı olarak Türkiye’deki yeri ve önemi açıklanmaya çalışılmaktır. Adnan Çoker’in anlaşılabilmesi için Türkiye’deki soyut sanatın anlaşılması gerekmektedir. Türkiye’deki soyut sanatın anlaşılması için de Batıdaki soyut sanatın anlaşılması gerekmektedir. Bu yüzden bu yazı üç bölüme ayrılmıştır: Birinci Bölüm’de soyut sanatın batıda nasıl ortaya çıktığına değinilmiştir. İkinci Bölümde soyut sanatın Türkiye’deki gelişimi açıklanmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise Adnan Çoker’in hayatı, eserleri ve soyut sanatçı olarak Türk sanatındaki yeri açıklanmaya çalışılmıştır. Bu yazının oluşturulmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu süreçte kaynak olarak kitap, tez, makale ve internet ortamında konu ile akalı tarama ve yapılmıştır.

Kitap Adı: Plastik Sanatlarda Kuramsal Bakış Açılarıyla Resim
Yayın Yılı: 2024
Sayfa Sayısı: 227
DOI: 10.37609/akya.3044
Kitap Dili : Türkçe
Kitaba Git
Bölüm Adı Yazar Adı Detay
Mimarinin Resim Sanatına Etkisi Ve Eserlerinde Mimari Unsur Kullanan Sanatçı Örneklemleri Fahrettin Geçen, Dila Yıldırım Bölümü Görüntüle
Dijital Sanatta Oluşturulan Veri Tabanları Ve Yapay Zeka Uygulamaları Ümit Parsıl, Ahmet Göktuğ Kılıç Bölümü Görüntüle
Fahrettin Geçen Portrelerinde Rembrandt Işığı Etkisi Rasim Soylu Bölümü Görüntüle
Eserlerinde Taille - Douce Tekniğini Kullanan Sanatçılar Buse Kızılırmak Çekinmez, H. Müjde Ayan Bölümü Görüntüle
Batı Resim Sanatında Doğu Etkileri: Alfred Julıo Jensen Mural’ın Eserlerindeki Çin Sayı Sisteminin Etkisi Çağatay Atlı Bölümü Görüntüle
Erwin Panofsky’nin İkonoloji Ve İkonografik Eleştiri Yöntemi Bağlamında Bir Sanatçı Örneği: Ümit Parsıl Ahmet Göktuğ Kılıç Bölümü Görüntüle
Tazminat Ve Meşrutiyet Dönemi’nde Resim Eğitimi Veren İlk Kurumlar Zeynep Gönülay Çalımlı Bölümü Görüntüle
Yeni Nesnelliğin Doğuşu I. Dünya Savaşı Eda Öz Çelikbaş, Fatih Yalı Bölümü Görüntüle
Primitif Sanatta Dışavurum Ve Bilinçaltının Yaratıcılığı Mustafa Haykır Bölümü Görüntüle
Antoni Tapies’in Eserlerindeki Yumuşak Güç Ve İdeolojik Söylem Özlem Vargün Bölümü Görüntüle
Tehachapi Kaliforniya Ceza İnfaz Kurumunda Benzersiz Bir Sanat Projesi Nurgül Keleş Bölümü Görüntüle
Soyut Sanatın Türk Resmine Yansımaları Ve Adnan Çoker Örneği Mehmet Erkan Turan Bölümü Görüntüle
Eserlerinde Geleneksel Formları Kullanan Türk Ressamları Banu Davun Bölümü Görüntüle

Atıf Sayısı :