Bu çalışmada, Georges Perec'in Espèces d'espaces (Mekan Türleri) adlı kitabında boş sayfa, yazma ve yazma eylemi hakkında konuştuğu yerden hareketle, hazır tanımlamalardan ve verilerden uzak durarak mekânı düşünmeyi önerdiği belirtilmektedir. Perec'e göre, gerçeklik ile kurguyu ayırt etmek ve görülmeyen ya da geride kalan şeylere ulaşmak için boşluk etrafındaki her detay kaydedilmeli, araştırılmalı, hesaplanmalı, tarif edilmeli, yan yana getirilmeli ve düzenlenmelidir. Bu çalışmanın temel amacı, başka bir yerde bulunamayan bir bilgiyi bulmaktır ve bu bilgi, mevcut bilgileri, tanımlamaları veya gerçekleri sorgulayarak ulaşılabilir (2017: 72,155,163,189).Bu öneriyi dikkate alarak, bu çalışmada, mesafe kavramının anlaşılması, kelimenin etimolojisi ve farklı dillerdeki yazılışları üzerine yapılan araştırmalar, Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi binasının fotoğraflarına entegre edilmiştir; bu fotoğraflar siyah beyaz şeffaf A4 kağıtlara basılmıştır. Bu baskılar galeride yerleştirilmiş ve yeni bir mekân oluşturulmuştur. Mesafenin kişisel tanımlarının ve bu kavram üzerine yazılan entelektüel metinlerin yanı sıra, kelime tanımları ve ölçü birimleri kullanılarak, dillerin kısıtlayıcı yapılarını aşma denemesi yapılmıştır; bu deneme yazı yazma sırasında metinlerin düzenlenme ve yerleştirme şekliyle de uygulanmıştır. Ayrıca, aynı binanın koridorunda dolaşan bir mermerin siyah beyaz görüntüleri, bu görüntülerin yukarıda bahsedilen metinlere ve bina duvarlarının görüntülerine yansıtılmasıyla birçok mekân bir araya getirilmiş ve bu mekânlar arasındaki mesafe kapatılmaya çalışılmıştır. Böylece yer çekimi kaldırılarak zemin göze seviyesine getirilmiş ve aynı yerler farklı bakış açılarından görülmüştür. Bu çalışma, Sakarya Üniversitesi'nde sergilendikten sonra Zaragoza Üniversitesi'nde de sergilenecek ve bu şekilde hem dil hem de coğrafi bir mesafe kat etmiş olacaktır.Sakarya Üniversitesi sanat galerisinin duvarlarına yerleştirilen fotoğraflar, metinler ve video görüntüler, serginin ilk mekânı olan bu alanda bir araya getirilmiş ve mekânın görüntüleri, mesafe kavramı üzerine yapılan araştırmalar ve kelimenin farklı dillerdeki yazılışları her basıldığında kağıt üzerinde yeniden konumlandırılmıştır; böylece meydana gelen küçük hatalar, kağıttaki yazılar ile zaman içindeki önceki konumları arasında bir mesafe yeniden oluşturmuştur. Benzer bir yaklaşım etimolojik açıdan da benimsenmiştir. Anlık anlamlar, yazı biçimleri ve fonetik veya benzer değişikliklerden geçtikten sonra kelimelerin son durumu, onları ve o kelimenin kökenini arasında bir mesafe yaratır. Başlangıç f(AI)
Atıf Sayısı :