Mohammad Rasoulof’un Keshtzar Haye Sepid (Beyaz Çayırlar) Filminde Kadın İmgesi
Anahtar Kelimeler
Bu makalede, Mohammad Rasoulof'un \"Keshtzar Haye Sepid\" (Beyaz Çayırlar) filmi üzerinde kadın imgesi incelenmektedir. İmge kavramı, edebiyat ve sanatta soyut bir kavram olduğu için tanımı zor olabilir. İmge, bilinçaltının istemli veya istemsiz olarak dışa vurumu olarak tanımlanabilir. Toplumsal, sosyal, siyasi ve kültürel bilinci yansıtan imgeler, toplumun bakış açısını yansıtarak toplumsal bellekten güç alır. Ataerkil kültürel düzenin egemen olduğu toplumlarda, kadının yaşam pratiği geleneksel değerlere bağlı olarak belirlenir ve kadınlar, erkeklere itaat eden, sorgulamayan ve erkekler tarafından verilen kararlara boyun eğen iyi kadın imgesini yansıtır. Sinemanın bir ürünü olan filmlerin taşıdığı anlamlar, yönetmenin mesajlarını aktarmak için imge kullanmasına olanak sağlar. Bu nedenle, imge çalışmalarında sadece yönetmenin eserleri ve hayatı değil, filmin çekildiği bölge, halk gelenekleri ve devlet düzeni gibi konular da incelenmelidir. Bu makalede, Mohammad Rasoulof'un Beyaz Çayırlar filminde kadın imgesinin incelenmesi için İran sinema tarihi, cenaze ayinlerinde kadınlar tarafından söylenen mersiyeler, halk arasında inanılan mitler ve tanrılara kurban ayinleri gibi konular ele alınmıştır. Mohammad Rasoulof, İranlı bir yönetmendir ve filmleri genellikle sosyolojik ve insan-toplum ilişkileri temalıdır. Makalede, Rasoulof'un çocukluk yıllarından itibaren sanata olan ilgisi ve tiyatro ve belgesel filmlere olan ilgisi de belirtilmiştir.(AI)
Atıf Sayısı :