Keman Eğitiminde Geleneksel Türk Sanat Müziği Bestekârlarının Eserlerinde Yer Alan Batı Müziğine Yönelik Seslendirme Unsurları

Yayın Yılı: 2021
Sayfa Sayısı: 83-108
Kitap Dili : Türkçe

Anahtar Kelimeler


Bu çalışmada, keman eğitiminde geleneksel Türk sanat müziği bestekârlarının eserlerinde yer alan Batı müziğine yönelik seslendirme unsurları incelenmiştir. Türkiye'de keman eğitiminin daha etkili ve verimli olması amacıyla çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Türk müziği eserlerinde Batı müziğinde kullanılan seslendirme unsurlarının yer almasının sebebi, keman eğitimine daha dinamik bir zemin hazırlamaktır. Bu çalışmada, müzik eğitimcileri ve bestecileri tarafından Türk müziği motiflerini kullanan eserlerin akademik anlamda önemli olduğu vurgulanmaktadır. Türk musikisinde keman eğitimi için bir metot araştırması yapan Barut'a göre, Türk müziğinde kemanı ilk kullanan kişi Kemancı Corci'dir. Barut, Türk müziği keman eğitimi için keman metodu bulunmadığını belirtmiş ve öğrencilerin tampere sistemle başlayıp daha ileri seviyelerde Türk musikisi icra ettiklerini ifade etmiştir. Ayrıca, Türk müziğinde keman metotlarından bazılarına da değinilmiştir. Akpınar'a göre, Türkiye'de çağdaş keman eğitimi alanında yapılan ilk çalışmalar Ali Uçan ve Edip Günay tarafından gerçekleştirilmiştir. Geleneksel Türk Sanat Müziği eserlerinde yer alan Batı müziğine ait unsurların incelenmesiyle, keman eğitiminde farklı bir perspektif sunulması hedeflenmektedir.(AI)

Bu kitabın bölümleri bulunmamaktadır.

Atıf Sayısı :