Avrupa’daki Türk Boylarının Sanat Eserlerinde Görülen Erkek Figürünün Biçimsel Ve İkonografik Özellikleri

Yazar: Yasemin Tepe
Yayın Yılı: 2024
Sayfa Aralığı : 121-130
Kitap Dili : Türkçe

Anahtar Kelimeler


Türk sanatı köklü, sürekli ve kendini yenileyebilen özelliklere sahiptir. Orta Asya’da başlayıp olgunlaşan bu sanat, Kavimler Göçü ile beraber üslubunu Avrupa’ya taşımıştır. Türklere ait sanat eserlerine yansıyan şemalar, birbirleriyle benzer özellikler barındırmaktadır. Eserler üzerinde bitkisel ve hayvansal motiflerin yanı sıra insan figürlerinin de yer aldığı görülmektedir. Erkek figürleri; alp, savaşçı, süvari, bey ve hükümdar olarak tasvir edilmiştir. Bu figürler, kemer tokaları, duvar resimleri ve vazoların üzerinde betimlenmekle beraber heykel sanatında da kendini göstermiştir. Figürlerin yer aldığı sahneler; av, savaş, yiğitlik ve uhrevi hayatla ilgilidir. Sahneler içerisinde figürlerin fiziksel özellikleri belirtilerek ikonografileri de yer almıştır. Ele alınan çalışmada, Avrupa’daki Türk boylarının sanat eserlerine yansıyan erkek figürü biçimsel ve ikonografik açıdan incelenmiş ve bu figür, Türk sanatının sürekliliği içerisinde değerlendirilmiştir.

Kitap Adı: Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları
Yayın Yılı: 2024
Sayfa Sayısı: 225
DOI: 10.37609/akya.3263
Kitap Dili : Türkçe
Kitaba Git
Bölüm Adı Yazar Adı Detay
Tarih Eğitimi Bağlamında Mitolojiye Genel Bir Bakış Sefa Yıldırım Bölümü Görüntüle
Öğretmen Eğitiminde Sosyal Sorumluluk Kazandırmada Bir Fırsat: Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Fundanur Yanık, Selçuk Ilgaz Bölümü Görüntüle
Turizm Pazarlamasında Yapay Zekâ İnovasyonu Yasemin Asiltürk Okutan Bölümü Görüntüle
Organomineral Gübreler Tülay Dizikısa Bölümü Görüntüle
Erzurum’da Duvar Yazısı Kültürü Ve Duvar Yazıları: Sosyal, Kültürel Ve Politik İfadelerin İncelenmesi Abdulhan Taşbaşı Bölümü Görüntüle
Oyun Dağarcığı Geliştirme Kaynak Ve Yöntemleri Kübra Kandemir Bölümü Görüntüle
Bitlis Çarşı Yangını Ve Afet Yönetimi (16 Temmuz 1904) Esin Altun Bölümü Görüntüle
Avrupa’daki Türk Boylarının Sanat Eserlerinde Görülen Erkek Figürünün Biçimsel Ve İkonografik Özellikleri Yasemin Tepe Bölümü Görüntüle
Eleşkirt’te Önemli Bir Eskiçağ Merkezi: Gülşah Kalesi Muhammed Burak Yıldırım Bölümü Görüntüle
Osmanlı Kadın Dergilerinden Mürüvvet’te Kadın Kimliği Filiz Günderen Bölümü Görüntüle
Edmund Husserl Ve Felsefesinde Gelişen Kavramlar Fatıma Koç Bölümü Görüntüle
Erzurum Âşıklık Geleneğinde Son İcra Mekânları Abdulhan Taşbaşı Bölümü Görüntüle
Tarih Eğitimi Ve Tarih Bilinci Bağlamında: Empati, Sempati, Özdeşleşme, Alturism, Ego, Bilinç Ve Zihin Kavramlarına Genel Bir Bakış Sefa Yıldırım Bölümü Görüntüle
Eğitim Felsefesi Ve Akımları Üzerine Bir Değerlendirme Fatıma Koç Bölümü Görüntüle

Atıf Sayısı :