Bu metinde, Türk resmindeki değişim ve dönüşümler üzerine bir değerlendirme yapılmaktadır. Osmanlı Devleti'nin batılılaşma süreciyle başlayan ve Cumhuriyet sonrasında da devam eden bu süreçte, farklı sanat grupları kurulmuş ve çeşitli sanatsal yenilikler ortaya çıkmıştır. Bu grupların kuruluş nedenleri arasında ulusal bir sanat anlayışı oluşturma çabası, batılılaşma gayreti ve önceki sanat gruplarına tepki gösterme amacı yer almaktadır. 1950'lerde ise soyut anlayışın tercih edildiği ve milli değerleri barındıran eserlerin üretildiği bir dönem yaşanmıştır. Bu dönemde sanat eserlerine olan ilgi artmış, koleksiyonerlik bilinci başlamış ve sanatçıları destekleyen kuruluşlar ve etkinlikler ortaya çıkmıştır. Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nin akademik eğitimine dayanan Kübist-Konstrüktivist biçimci eğilim ve akademi eğitimine alternatif olarak ortaya çıkan diğer eğilimler de bu dönemde ön plana çıkmıştır.(AI)
Atıf Sayısı :