Ortaöğretim Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılığı Düzeylerinin İncelenmesi

Yayın Yılı: 2022
Sayfa Aralığı : 95-100
Kitap Dili : Türkçe

Anahtar Kelimeler


Bu araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Roger Caillois'in oyunu eğlenme amaçlı belirli bir alanda ve belirli bir zamanda sürdürülen, kuralları olan ve gönüllü yapılan etkinlikler olarak tanımladığı bilinmektedir. Gelişen teknoloji ve yaygınlaşan internet ortamıyla birlikte çocukların dijital oyunlarla büyüdüğü görülmektedir. Bu durum, geleneksel oyunların yerini bilgisayar oyunları, mobil oyunlar ve video oyunları gibi dijital oyunlara bıraktığını göstermektedir. Dijital oyunların çocukların işbirliği içinde iletişim kurma ve boş zamanlarını değerlendirme imkanı sağladığı belirtilmektedir. Ancak, bazı görüşlere göre dijital oyunlar çocukların gelişimini olumsuz etkileyebilmektedir. Bu araştırma, ortaöğretim öğrencilerinin dijital oyunlara yönelme nedenlerini de incelemektedir. Araştırmanın sonuçları, dijital oyunların bireylerin sağlıklı yaşamın bir parçası olarak kabul edilebileceğini ve olumlu etkileri olduğunu göstermektedir. Ancak, aşırı kullanımının bağımlılık durumunu ortaya çıkarabileceği de vurgulanmaktadır. Bu araştırma, dijital oyun bağımlılığı düzeylerini belirlemek amacıyla yapılan bir betimsel tarama çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Yozgat ilindeki ortaöğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak kişisel bilgi formu ve dijital oyun bağımlılığı ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, ortaöğretim öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı düzeylerini belirlemek ve bu konuda farkındalık yaratmak için önemli bir katkı sağlamaktadır.(AI)

Kitap Adı: Spor Bilimlerine Genel Bakış
Yayın Yılı: 2022
Sayfa Sayısı: 137
DOI: 10.37609/akya.2376
Kitap Dili : Türkçe
Kitaba Git

Atıf Sayısı :