Crossing Glances: Notes On Intercultural Dialogue Between East And West Throug Their Mutual İnfluences In The Pictorial Scope

Yayın Yılı: 2018
Sayfa Aralığı : 79-90
Kitap Dili : Türkçe

Bu makalede, Doğu ve Batı sanatı arasındaki bakışların kesişimi ve karşılıklı etkileşimlerinin her iki bağlamda resim pratiğinin gelişimini nasıl belirlediği üzerinde odaklanmaktadır. \"Doğu\" fikri, belirli bir coğrafi konuma değil, Batı'dan radikal olarak farklı bir kültürel diğer algısına bağlıdır ve sadece Avrupa'nın kendini bir birim olarak düşünebildiği ölçüde, farklı bir kültüre sahip olan halklar için \"doğulu\" olarak tanımlanabilir. Bu nedenle, Doğu/Batı kavramları önemli kavramsal belirsizlikleri içerir ve sadece farklılaştırma amacıyla kullanılacaktır. Bu durumda, \"doğu resmi\" olarak sadece Çin ve Japonya'nın resim geleneğine, \"batı resmi\" olarak da Avrupa geleneğine ve Amerikan uzantısına atıfta bulunuyoruz.Çin ve Batı arasındaki ilk kültürel temaslar, M.Ö. 1. yüzyıldan itibaren gerçekleşen \"İpek Yolu\" üzerinden gerçekleşen ticari alışverişlere kadar izlenebilir. Daha sonra, Marco Polo ve Ibn Battuta gibi öncülerin seyahatleriyle, Orta Çağ'da Batı'da Çin kültürüne dair ilk notlar sunuldu; ancak bu kültürün sistematik olarak incelenmesi, 16. yüzyılda ilk Hristiyan misyonerlerle başlar. Zaten 17. ve 18. yüzyıllarda, Qing Hanedanı'nın son imparatoru Qianlong'un sarayında çalışan Cizvit ressamları Giuseppe Castiglione ve Jean Denis Attiret'in önemine dikkat çekilerek, Batı sanatının ilk etkileri Çin resmine tanıtıldı ve Batı tekniğini Çin tekniğiyle birleştiren cesur bir tarz yaratıldı. Bu tarz, 19. yüzyılın Çin ressamlarında hala zayıf bir şekilde etkili olacak. Ancak 20. yüzyılın başından itibaren, ulusal sanatın Batı'nın önerdiği modellerle karşılaştırıldığı evrim sorusu merkezi olarak ortaya çıkacaktır. Birçok sanatçı, Avrupa veya Amerika'ya seyahat edenler de dahil olmak üzere Rönesans, Barok veya İzlenimci başyapıtlarının derinlemesine bir çalışmasını yapar. Diğerleri, avangartla temas halinde olan yeni okulların çalışmalarına başlar; bu eğilim, Avrupa'ya sürgüne gönderilen bazı ressamlar tarafından da sürdürülür. Bu açıkça etkilenme yıllarında, yeni estetik kavramlar ortaya çıkar.(AI)

Kitap Adı: Gri/s Artwork Texts
Yayın Yılı: 2018
Sayfa Sayısı: 157
DOI: 10.37609/akya.1850
Kitap Dili : Türkçe
Kitaba Git
Bölüm Adı Yazar Adı Detay
Space Of Distance And Distance In Space/mekan Olarak Mesafe Ve Mesafe Olarak Mekan Kevser Akçıl Bölümü Görüntüle
Felt Art And Cultural Connection Point: İstanbul/keçe Sanatı Ve Kültürlerin Bağlantı Noktası Didem Atiş Bölümü Görüntüle
Here And Gone/bir Var Bir Yok Şive Neşe Baydar Bölümü Görüntüle
Spring Of Humanity / İnsanlık Baharı Onur Karaalioğlu Bölümü Görüntüle
Time-timeless-space-spaceless Tales/ Zaman-zamansız-mekan-mekansız Masallar Neslihan Özgenç Erdoğdu Bölümü Görüntüle
Artgame As An Open Work: A Progressive Kaleidoscope/ Açık Yapıt Olarak Sanat Oyunu: A Progressive Özge Sayılgan, Yüce Sayılgan Bölümü Görüntüle
The Sculpture at the Time of Globalization; Vision of a Sculptor Formed in the 20th Century/ La Escultura En La Epoca De La Globalizacion; Vision De Un Escultor Formado En El Siglo Manuel Adsuara Ruiz Bölümü Görüntüle
From The Dancing Step To The Paintbrush And The Camera Movement/ Del Paso Al Picel Y Al Movimiento De Camara Rubén Díaz De Greñu Marco Bölümü Görüntüle
The Errant Line/ La Linea Errante Joaquin Escuder Viruete Bölümü Görüntüle
Crossing Glances: Notes On Intercultural Dialogue Between East And West Throug Their Mutual İnfluences In The Pictorial Scope Miriam Balaguer Bölümü Görüntüle
The Death And Emptiness Of The Body In Funerary Sculpture/ La Muerte Y El Vacio Del Cuerpo En La Escultura Funeraria Bartolomé Palazón Cascales Bölümü Görüntüle
Maya Deren’s Legacy As A Narrative Thread In The Movie Assassin’s Creed: The Sacred Beauty Of Audiovisual Violence In A Fictitious Interfaith Context Juan Bernardo Pineda Bölümü Görüntüle

Atıf Sayısı :