The Errant Line/ La Linea Errante

Yayın Yılı: 2018
Sayfa Sayısı: 103-112
Kitap Dili : Türkçe

Teknolojik bir dünyada, bilgiyle dolu ve sonsuz uyarıcılara sahip olan günümüzde, bireysel çalışmanın anlamı nedir diye kendimize sorabiliriz. Bugün tüm keşifler, yaratıcı ve bilimsel olanlar dahil, büyük ekiplerin çalışmasının sonucudur: avukatlar, mühendisler, bilgisayar bilimcileri, film yapımcılarına bakın, en belirgin olanı filmin sonunda uzun bir kredi listesi görüyoruz. Birçok insanın çalışması, uzmanlaşmaya yol açar, Rönesans dönemindeki kültürlü insanın birçok beceriyi anlayabilen bilgisi artık uzakta. Aynı şey sanatçı için de geçerlidir, deneyimi geçmişte birçok bilgiyi içeriyordu, özellikle faaliyetiyle başlayarak, özünde manuel olan, ifade araçlarının derin bir bilgisini gerektiren, yapılması gereken sayısız görev nedeniyle. Bununla birlikte, bugünün sanatçısı, bireyselliğinde, son derece yalnızdır, dışlanmıştır. Bu bireysel model, stüdyonun yalnızlığı, geçmişin bir alanına ve sanatçının romantik mitine aittir, ancak bireyselliğinde, her sanatçı eşsizdir. Binlerce çevresel etkiye rağmen, her sanatçı bir dünya oluşturur, sınırlamalarıyla eşsiz bir dünya barındırır.Ancak, bireysel olarak çalışmak bir özgürleşme, bir özerklik oluşturabilir, eğer buna ifade araçlarının kasıtlı bir basitleştirmesini eklersek, izolasyon yaratıcı bir seçenek olarak düşünülebilir. Bu durumda, bir öneri olarak, basit, indirgemeci bir yaklaşım altında çalışmak söz konusudur ki, sınırlama haline gelmekten ziyade, verimli bir şeye dönüştürülebilir, şüphesiz ilerlemeye yardımcı olabilir. İndirgemeci yaklaşım, hem yaklaşımlarda hem de çalışma sürecinde birkaç yönde olabilir, büyük yatırımlar veya teknolojik bağımlılıklar acil olarak gerekmeyen doğrudan araçların özgünlüğünü kullanarak kendini kontrol edebilen araçlarda. Bunlardan biri, boyama, çizim gibi eski ve erişilebilir medyalardır, yaratıcı deneyimin çok doğrudan bir şekilde iletilmesi mümkündür. Ve önceki şeylere ek olarak, bu araçların minimum özgünlüğüyle kalabiliriz, orijinal temel yapısal unsurlar: renk ve çizgi. Bu durumda, çizgi sonuç olabilir ve aynı zamanda bir başlangıç noktası olabilir. Muazzam görüntü yığınına karşı terapötik bir sınırlama, indirgenmiş araçlarla çalışmaya karar verildiğinde kendiliğinden uygulanır. Fotoğraf sonrası görüntünün özgürleşmesi, çizgiyi ifade aracı olarak kullanarak işaretin değerlendirilmesine yol açar.Çizgi bir soyutlamadır, çizgi her yerdedir, çizim ve yazının yanı sıra yürüme, dokuma, gözlemleme, anlatma, şarkı söyleme gibi yaşam faaliyetleriyle ilişkilidir. Dünya, birbirine bağlı çizgilerle örülüdür. Ayrıca bir \"arkeoloji\" de vardır.(AI)

Bu kitabın bölümleri bulunmamaktadır.

Atıf Sayısı :