From The Dancing Step To The Paintbrush And The Camera Movement/ Del Paso Al Picel Y Al Movimiento De Camara
Bu metinde, sinema kamerasının hareketi yakalama yeteneğine odaklanılmaktadır. Derinlik alanı, optik odak ve kamera pozisyonu olmak üzere üç ana teknik eksenin olduğu belirtilmektedir. Derinlik alanı, optiğin odak mesafesi veya görüş alanı açıklığı ile diyafram veya F numarası arasındaki ilişkiyi ifade eder ve negatif veya sensöre maruz kalacak ışık miktarını ayarlar. Optiğin odak noktası her zaman nesnenin veya figürün mesafesini ve görüntünün en yüksek keskinlik derecesinin nerede olduğunu belirler. Görüntüyü yakalamak iki aşamaya ayrılır: saniyede kare hızı ve her bir karenin deklanşör hızı veya dondurulması. Beyin ve insan gözü, saniyede 10 ila 12 görüntüyü işleyebilir, ancak bu sayı aşıldığında hareket olarak algılanır. Kamera deklanşörü, her bir kareyi keskin bir şekilde dondurma yeteneğidir, ancak her zaman negatif veya sensörün etkilendiği ışık miktarına bağlıdır. Eğer hareket, kameranın deklanşöründen daha hızlı ise, figürün bazı kenarlarında hızın neden olduğu bir iz veya bulanıklık ortaya çıkar. Öte yandan, figür deklanşörden daha yavaş hareket ederse, figürün tüm kenarları mükemmel şekilde tanımlanmış görünür. Operatör, figürün arka plana göre hareketini yakalamak için mekanda hareket eder. Eğer figür hareket ederse, operatör her zaman ona göre bakış açısını değiştirebilir veya tam tersi olarak çerçevenin bir tarafından çıkmasına izin verebilir. Bu metinde sinema kamerasının hareketi yakalama yeteneği ve teknikleri üzerinde durulmaktadır.(AI)
Atıf Sayısı :