From The Dancing Step To The Paintbrush And The Camera Movement/ Del Paso Al Picel Y Al Movimiento De Camara

Yayın Yılı: 2018
Sayfa Aralığı : 91-102
Kitap Dili : Türkçe

Bu metinde, sinema kamerasının hareketi yakalama yeteneğine odaklanılmaktadır. Derinlik alanı, optik odak ve kamera pozisyonu olmak üzere üç ana teknik eksenin olduğu belirtilmektedir. Derinlik alanı, optiğin odak mesafesi veya görüş alanı açıklığı ile diyafram veya F numarası arasındaki ilişkiyi ifade eder ve negatif veya sensöre maruz kalacak ışık miktarını ayarlar. Optiğin odak noktası her zaman nesnenin veya figürün mesafesini ve görüntünün en yüksek keskinlik derecesinin nerede olduğunu belirler. Görüntüyü yakalamak iki aşamaya ayrılır: saniyede kare hızı ve her bir karenin deklanşör hızı veya dondurulması. Beyin ve insan gözü, saniyede 10 ila 12 görüntüyü işleyebilir, ancak bu sayı aşıldığında hareket olarak algılanır. Kamera deklanşörü, her bir kareyi keskin bir şekilde dondurma yeteneğidir, ancak her zaman negatif veya sensörün etkilendiği ışık miktarına bağlıdır. Eğer hareket, kameranın deklanşöründen daha hızlı ise, figürün bazı kenarlarında hızın neden olduğu bir iz veya bulanıklık ortaya çıkar. Öte yandan, figür deklanşörden daha yavaş hareket ederse, figürün tüm kenarları mükemmel şekilde tanımlanmış görünür. Operatör, figürün arka plana göre hareketini yakalamak için mekanda hareket eder. Eğer figür hareket ederse, operatör her zaman ona göre bakış açısını değiştirebilir veya tam tersi olarak çerçevenin bir tarafından çıkmasına izin verebilir. Bu metinde sinema kamerasının hareketi yakalama yeteneği ve teknikleri üzerinde durulmaktadır.(AI)

Kitap Adı: Gri/s Artwork Texts
Yayın Yılı: 2018
Sayfa Sayısı: 157
DOI: 10.37609/akya.1850
Kitap Dili : Türkçe
Kitaba Git
Bölüm Adı Yazar Adı Detay
Space Of Distance And Distance In Space/mekan Olarak Mesafe Ve Mesafe Olarak Mekan Kevser Akçıl Bölümü Görüntüle
Felt Art And Cultural Connection Point: İstanbul/keçe Sanatı Ve Kültürlerin Bağlantı Noktası Didem Atiş Bölümü Görüntüle
Here And Gone/bir Var Bir Yok Şive Neşe Baydar Bölümü Görüntüle
Spring Of Humanity / İnsanlık Baharı Onur Karaalioğlu Bölümü Görüntüle
Time-timeless-space-spaceless Tales/ Zaman-zamansız-mekan-mekansız Masallar Neslihan Özgenç Erdoğdu Bölümü Görüntüle
Artgame As An Open Work: A Progressive Kaleidoscope/ Açık Yapıt Olarak Sanat Oyunu: A Progressive Özge Sayılgan, Yüce Sayılgan Bölümü Görüntüle
The Sculpture at the Time of Globalization; Vision of a Sculptor Formed in the 20th Century/ La Escultura En La Epoca De La Globalizacion; Vision De Un Escultor Formado En El Siglo Manuel Adsuara Ruiz Bölümü Görüntüle
From The Dancing Step To The Paintbrush And The Camera Movement/ Del Paso Al Picel Y Al Movimiento De Camara Rubén Díaz De Greñu Marco Bölümü Görüntüle
The Errant Line/ La Linea Errante Joaquin Escuder Viruete Bölümü Görüntüle
Crossing Glances: Notes On Intercultural Dialogue Between East And West Throug Their Mutual İnfluences In The Pictorial Scope Miriam Balaguer Bölümü Görüntüle
The Death And Emptiness Of The Body In Funerary Sculpture/ La Muerte Y El Vacio Del Cuerpo En La Escultura Funeraria Bartolomé Palazón Cascales Bölümü Görüntüle
Maya Deren’s Legacy As A Narrative Thread In The Movie Assassin’s Creed: The Sacred Beauty Of Audiovisual Violence In A Fictitious Interfaith Context Juan Bernardo Pineda Bölümü Görüntüle

Atıf Sayısı :