The Sculpture at the Time of Globalization; Vision of a Sculptor Formed in the 20th Century/ La Escultura En La Epoca De La Globalizacion; Vision De Un Escultor Formado En El Siglo

Yayın Yılı: 2018
Sayfa Aralığı : 71-78
Kitap Dili : Türkçe

Bu makale, günümüzde sanatın genel olarak ne olduğunun kısmi bir gözden geçirilmesi olarak anlaşılabilir. Günümüzde birçok farklı hassasiyet ve sanatçıların farklı özellikleri bulunmaktadır. Bu farklı hassasiyetler, farklı yaratıcı ve malzeme süreçlerini kullanarak kavramsal ve biçimsel olarak farklı eserlerin ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Küreselleşme fenomeni nedeniyle birçok toplum, sanat kavramını geçmiş yüzyılda bildiğimiz şekliyle değiştirmiştir, ancak birçok durumda sanatsal ürün, farklı olan şeyin sistemin dışına çıkarıldığı şeklinde ifade edilebilecek bir etik tartışma yaratmaktadır. Bu makalede, felsefeci ve Profesör Byung-Chul Han'ın \"Farklı Olanın Kovulması\" adlı eseri üzerine bir etik tartışma sunulmaktadır. Küreselleşmiş toplumlarda yaşayan birçok insan, yeni ve değişen toplumlarda bazı şeylerin hala geçerli olduğunu görmektedir. Özellikle bazı şeyler kabul edilirken diğerleri kabul edilmemektedir. Bu durum, yeni teknolojik keşiflerin ve genel olarak kabul edilen birçok hassasiyeti keşfeden ve kabul eden küreselleşmiş bir sanat üretiminin etkisiyle şekillenmektedir. 19. ve 20. yüzyıl heykelleri sadece \"heykeltıraş\" lakaplı sanatçılar tarafından yapılmamıştır, aynı zamanda ressam olabilirlerdi. Matisse, Picasso ve Degas gibi sanatçılar bunun en açık örnekleridir: heykelsel hacimlendirmeyi kendi vizyonlarının geçerliliğini doğrulamak için kullandılar. Bu ve diğer çağdaş sanatçıların eserlerinde geleneksel teknikler çözülmekte ve eserlerin anma işlevi kaybolmaktadır. Bu tür eserlere daha önce dikkate alınmayan diğer malzemeler dahil edilmeye başlanmaktadır. Şüphesiz çağdaş heykel, daha radikal bir devrim yaşayan heykeldir; sonuç olarak, bu tür sanatın geometrizasyon, soyutlama ve ekspresyonizm yoluyla ortaya çıktığını söyleyebiliriz. Ayrıca, eylem sanatı ve yeni malzeme ve teknik süreçlerin etkisi, geleneksel olarak heykel olarak anlaşılan kavramı dönüştürecektir. 20. yüzyılın avangardından itibaren, heykelde yeni bir teknik olan boş hacim kullanılmaya başlanmıştır, burada mekan, hava ve ışık, hacmin yolculuğunda önemli bir rol oynamaya başlamıştır. Bu şekilde, hacmi çalışmanın iki farklı şekilde işlendiğinden bahsetmeye başlıyoruz. Boşluğun, çevrenin, ortamın takdir edilmesi, sadece heykel çalışmasını anlama şeklimizi değil, aynı zamanda heykel yaratma sürecine yaklaşma şeklimizi de değiştirecektir: heykelsel yaratıcı süreci değerlendirmenin yeni bir yolu.(AI)

Kitap Adı: Gri/s Artwork Texts
Yayın Yılı: 2018
Sayfa Sayısı: 157
DOI: 10.37609/akya.1850
Kitap Dili : Türkçe
Kitaba Git
Bölüm Adı Yazar Adı Detay
Space Of Distance And Distance In Space/mekan Olarak Mesafe Ve Mesafe Olarak Mekan Kevser Akçıl Bölümü Görüntüle
Felt Art And Cultural Connection Point: İstanbul/keçe Sanatı Ve Kültürlerin Bağlantı Noktası Didem Atiş Bölümü Görüntüle
Here And Gone/bir Var Bir Yok Şive Neşe Baydar Bölümü Görüntüle
Spring Of Humanity / İnsanlık Baharı Onur Karaalioğlu Bölümü Görüntüle
Time-timeless-space-spaceless Tales/ Zaman-zamansız-mekan-mekansız Masallar Neslihan Özgenç Erdoğdu Bölümü Görüntüle
Artgame As An Open Work: A Progressive Kaleidoscope/ Açık Yapıt Olarak Sanat Oyunu: A Progressive Özge Sayılgan, Yüce Sayılgan Bölümü Görüntüle
The Sculpture at the Time of Globalization; Vision of a Sculptor Formed in the 20th Century/ La Escultura En La Epoca De La Globalizacion; Vision De Un Escultor Formado En El Siglo Manuel Adsuara Ruiz Bölümü Görüntüle
From The Dancing Step To The Paintbrush And The Camera Movement/ Del Paso Al Picel Y Al Movimiento De Camara Rubén Díaz De Greñu Marco Bölümü Görüntüle
The Errant Line/ La Linea Errante Joaquin Escuder Viruete Bölümü Görüntüle
Crossing Glances: Notes On Intercultural Dialogue Between East And West Throug Their Mutual İnfluences In The Pictorial Scope Miriam Balaguer Bölümü Görüntüle
The Death And Emptiness Of The Body In Funerary Sculpture/ La Muerte Y El Vacio Del Cuerpo En La Escultura Funeraria Bartolomé Palazón Cascales Bölümü Görüntüle
Maya Deren’s Legacy As A Narrative Thread In The Movie Assassin’s Creed: The Sacred Beauty Of Audiovisual Violence In A Fictitious Interfaith Context Juan Bernardo Pineda Bölümü Görüntüle

Atıf Sayısı :