Spring Of Humanity / İnsanlık Baharı

Yayın Yılı: 2018
Sayfa Aralığı : 35-46
Kitap Dili : Türkçe

Bu metinde, insan bedeninin farklı disiplinlerdeki araştırma konularının merkezinde yer aldığı ve toplumu şekillendiren yapıların sonuçlarının düşünce tarzına ve zamana bağlı olarak bedenin anlamının değiştiği belirtilmektedir. Fenomenoloji perspektifinden bakıldığında, bedenin taşıyıcısı olarak kategorize edilen kişinin beden, ruh ve ruh olarak ele alınması gerektiği ve bu unsurların ayrı fenomenolojik alanlar olarak incelenmesi gerektiği ifade edilmektedir. Bedenin varlıkla ilişkilendirilmesi, varoluşsal mekansallığıyla ilgili çıkarımların yapılmasını mümkün kılmaktadır. İnsanın varoluşunun çıkarımlarının bireysel perspektifler bağlamında yeniden yorumlanması, günlük yaşamı şekillendirdiği anda sanat alanında yeni perspektiflerin ortaya çıkmasını mümkün kılmaktadır. Onur Karaalioğlu'nun bedeni sıradışı bir bakış açısıyla sunmak için geleneksel yöntemler ve teknikler kullanan resimleri, fotoğrafik gerçeklikten yansıyan gerçeklikle algısal gerçekliğin birlikte kullanıldığı bir ifade alanına dönüşmektedir. Kamera lensinden sonra bireysel yargıların sahneye girdiği gerçekliğin ikincil bir yorumunu içeren tuval yüzeyine aktarılan görüntüler, boyanın yeniden şekillendirdiği görünür yüzeyler, sanatçının orijinal tarzını içeren alternatif bir mekan oluşturmaktadır. Bu alanlar, varlığın bireysel çıkarımlar doğrultusunda yeni bir tanınma kazandığı yerler, sanatçının anlık ifadelerini görünür kılar ve kaydeder. Evrenin kaotik durumu ve karmaşık oluşumlar, Karaalioğlu'nun sanatsal eylemini tetikleyen tek dürtülerdir. Sanatçının dünya algısını şekillendiren bu kaotik yapı, eserlerinde sıradan yaşamı algı sınırlarından dışlar. Kaos içindeki dinamizmin sanatçının yaratıcı sürecinde tutarlı bir davranışa dönüşmesi, aynı zamanda gerçeği arayışa aracılık eder. Bireysel yargılar içinde kaosun görünür kısımlarının incelenmesi, gerçekliğin kendi gerçekliğinden bir boşluğa dönüşmesine olanak tanır. İfade edebilen bedenler üzerinde kaos kavramının değerlendirilmesi.(AI)

Kitap Adı: Gri/s Artwork Texts
Yayın Yılı: 2018
Sayfa Sayısı: 157
DOI: 10.37609/akya.1850
Kitap Dili : Türkçe
Kitaba Git
Bölüm Adı Yazar Adı Detay
Space Of Distance And Distance In Space/mekan Olarak Mesafe Ve Mesafe Olarak Mekan Kevser Akçıl Bölümü Görüntüle
Felt Art And Cultural Connection Point: İstanbul/keçe Sanatı Ve Kültürlerin Bağlantı Noktası Didem Atiş Bölümü Görüntüle
Here And Gone/bir Var Bir Yok Şive Neşe Baydar Bölümü Görüntüle
Spring Of Humanity / İnsanlık Baharı Onur Karaalioğlu Bölümü Görüntüle
Time-timeless-space-spaceless Tales/ Zaman-zamansız-mekan-mekansız Masallar Neslihan Özgenç Erdoğdu Bölümü Görüntüle
Artgame As An Open Work: A Progressive Kaleidoscope/ Açık Yapıt Olarak Sanat Oyunu: A Progressive Özge Sayılgan, Yüce Sayılgan Bölümü Görüntüle
The Sculpture at the Time of Globalization; Vision of a Sculptor Formed in the 20th Century/ La Escultura En La Epoca De La Globalizacion; Vision De Un Escultor Formado En El Siglo Manuel Adsuara Ruiz Bölümü Görüntüle
From The Dancing Step To The Paintbrush And The Camera Movement/ Del Paso Al Picel Y Al Movimiento De Camara Rubén Díaz De Greñu Marco Bölümü Görüntüle
The Errant Line/ La Linea Errante Joaquin Escuder Viruete Bölümü Görüntüle
Crossing Glances: Notes On Intercultural Dialogue Between East And West Throug Their Mutual İnfluences In The Pictorial Scope Miriam Balaguer Bölümü Görüntüle
The Death And Emptiness Of The Body In Funerary Sculpture/ La Muerte Y El Vacio Del Cuerpo En La Escultura Funeraria Bartolomé Palazón Cascales Bölümü Görüntüle
Maya Deren’s Legacy As A Narrative Thread In The Movie Assassin’s Creed: The Sacred Beauty Of Audiovisual Violence In A Fictitious Interfaith Context Juan Bernardo Pineda Bölümü Görüntüle

Atıf Sayısı :