Here And Gone/bir Var Bir Yok

Yayın Yılı: 2018
Sayfa Aralığı : 25-34
Kitap Dili : Türkçe

Bu makale, \"Gece/Gündüz/Gibi\" adlı sergimden uyarlanmış olup, sergi 22 Şubat - 25 Mart 2017 tarihleri arasında Ulusal Güvence Sanat Galerisi'nde gerçekleşmiştir. Sergi kapsamında \"ses-ışık-madde\" odaklı yapılan çalışmalar, on bir parça taş malzemenin yerleştirilmesi ve bu taşların üzerine doğa manzaralarının haritalama tekniğiyle yansıtıldığı yedi video projeksiyonuyla gerçekleştirilmiştir.\"Burada ve Yok\" başlangıç ve son, gelen ve giden ışık ve gölge arasındaki yaşamsal döngüyü, bazen görünür/hazır ve bazen görünmez/yok olan şekilde tasarlamaktadır. Bu döngüyü mikro düzeyde, bir metamorfolojik anlamda göze sunmaktadır. Rastgele bir şekilde sürekli olarak sergilenen görüntüler, zaman ve mekân bağlamında kurulan ilişkilerle mikro düzeyde bir döngüdür. Bu yerleştirme, ilk bakışta bir peyzaj, bir bahçe izlenimi yaratır. Bir ilişki ağı olarak düşünülebilecek bir bahçe sunar. Projektörlerin yansıttığı doğa görüntüleri tamamen bir illüzyon olarak oradadır; ancak varlıkları bile kısa ömürlüdür. Yani görüntüler burada ve yoktur. Video taşların pürüzlü yüzeyine yansıtıldığında, görüntüler kıvrımlar arasında hareket eder. Yani, malzemenin girintili çıkıntılı topografik yapısı, görüntülerin dalgalanmasına ve taşların yüzeyinin sade bir ekran olmasını engeller ve görüntüleri canlandırır. Bu girintiler arasındaki tek canlı görüntü, havada süzülen bir martının görüntüsüdür. Francalan-HERE AND GONEŞive Neşe BAYDARGri/s26ci'nin dediği gibi, \"Bugünkü gösteri doğanın değil, teknolojinin gösterisidir. Bu şu anda her konuşmamızın temelidir. Doğada güzel, büyüleyici bir şey yoktur; doğayı değiştirerek, tanımlayarak ve tüketerek bu değeri biz ekleriz. Doğaya karşı doğal (doğal olmayanın aksine) bir metropole dönüşen bir şehirin adlandırılması, modernitenin ilk büyük eleştirmeni Charles Baudelaire'e kadar uzanır\" (2012: 65). Yerleştirme enstalasyonunda ışık performansının bir parçası olarak doğanın tasvirinin yapay bir şekilde vurgulanması kaçınılmazdır. Görüntüler yer değiştirir, birbirlerinin yerine geçer ve illüzyon oyunu devam eder. Görüntülerin yansıtılmadığı ve kısa bir süre için kesintiye uğradığı anlara kadar. Tam bu anda taş görünür hale gelir. Işık veya görüntülerin yansıtılmadığı ve taşın gerçekliğinin mümkün olduğunca algılandığı bu anlar, yer değiştirmenin artık mümkün olmadığı anlardır.Çok katmanlı ilişkinin yapısında bulunan ancak görünmez olan taşlar, yansıtılan görüntüyle görselleştirilir. Görünenler arasında sürekli yer değişiklikleri vardır ve bu yer değişiklikleri lig aracılığıyla gerçekleşir.(AI)

Kitap Adı: Gri/s Artwork Texts
Yayın Yılı: 2018
Sayfa Sayısı: 157
DOI: 10.37609/akya.1850
Kitap Dili : Türkçe
Kitaba Git
Bölüm Adı Yazar Adı Detay
Space Of Distance And Distance In Space/mekan Olarak Mesafe Ve Mesafe Olarak Mekan Kevser Akçıl Bölümü Görüntüle
Felt Art And Cultural Connection Point: İstanbul/keçe Sanatı Ve Kültürlerin Bağlantı Noktası Didem Atiş Bölümü Görüntüle
Here And Gone/bir Var Bir Yok Şive Neşe Baydar Bölümü Görüntüle
Spring Of Humanity / İnsanlık Baharı Onur Karaalioğlu Bölümü Görüntüle
Time-timeless-space-spaceless Tales/ Zaman-zamansız-mekan-mekansız Masallar Neslihan Özgenç Erdoğdu Bölümü Görüntüle
Artgame As An Open Work: A Progressive Kaleidoscope/ Açık Yapıt Olarak Sanat Oyunu: A Progressive Özge Sayılgan, Yüce Sayılgan Bölümü Görüntüle
The Sculpture at the Time of Globalization; Vision of a Sculptor Formed in the 20th Century/ La Escultura En La Epoca De La Globalizacion; Vision De Un Escultor Formado En El Siglo Manuel Adsuara Ruiz Bölümü Görüntüle
From The Dancing Step To The Paintbrush And The Camera Movement/ Del Paso Al Picel Y Al Movimiento De Camara Rubén Díaz De Greñu Marco Bölümü Görüntüle
The Errant Line/ La Linea Errante Joaquin Escuder Viruete Bölümü Görüntüle
Crossing Glances: Notes On Intercultural Dialogue Between East And West Throug Their Mutual İnfluences In The Pictorial Scope Miriam Balaguer Bölümü Görüntüle
The Death And Emptiness Of The Body In Funerary Sculpture/ La Muerte Y El Vacio Del Cuerpo En La Escultura Funeraria Bartolomé Palazón Cascales Bölümü Görüntüle
Maya Deren’s Legacy As A Narrative Thread In The Movie Assassin’s Creed: The Sacred Beauty Of Audiovisual Violence In A Fictitious Interfaith Context Juan Bernardo Pineda Bölümü Görüntüle

Atıf Sayısı :