Space Of Distance And Distance In Space/mekan Olarak Mesafe Ve Mesafe Olarak Mekan

Yayın Yılı: 2018
Sayfa Aralığı : 1-12
Kitap Dili : Türkçe

Bu çalışmada, Georges Perec'in Espèces d'espaces (Mekan Türleri) adlı kitabında boş sayfa, yazma ve yazma eylemi hakkında konuştuğu yerden hareketle, hazır tanımlamalardan ve verilerden uzak durarak mekânı düşünmeyi önerdiği belirtilmektedir. Perec'e göre, gerçeklik ile kurguyu ayırt etmek ve görülmeyen ya da geride kalan şeylere ulaşmak için boşluk etrafındaki her detay kaydedilmeli, araştırılmalı, hesaplanmalı, tarif edilmeli, yan yana getirilmeli ve düzenlenmelidir. Bu çalışmanın temel amacı, başka bir yerde bulunamayan bir bilgiyi bulmaktır ve bu bilgi, mevcut bilgileri, tanımlamaları veya gerçekleri sorgulayarak ulaşılabilir (2017: 72,155,163,189).Bu öneriyi dikkate alarak, bu çalışmada, mesafe kavramının anlaşılması, kelimenin etimolojisi ve farklı dillerdeki yazılışları üzerine yapılan araştırmalar, Sakarya Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi binasının fotoğraflarına entegre edilmiştir; bu fotoğraflar siyah beyaz şeffaf A4 kağıtlara basılmıştır. Bu baskılar galeride yerleştirilmiş ve yeni bir mekân oluşturulmuştur. Mesafenin kişisel tanımlarının ve bu kavram üzerine yazılan entelektüel metinlerin yanı sıra, kelime tanımları ve ölçü birimleri kullanılarak, dillerin kısıtlayıcı yapılarını aşma denemesi yapılmıştır; bu deneme yazı yazma sırasında metinlerin düzenlenme ve yerleştirme şekliyle de uygulanmıştır. Ayrıca, aynı binanın koridorunda dolaşan bir mermerin siyah beyaz görüntüleri, bu görüntülerin yukarıda bahsedilen metinlere ve bina duvarlarının görüntülerine yansıtılmasıyla birçok mekân bir araya getirilmiş ve bu mekânlar arasındaki mesafe kapatılmaya çalışılmıştır. Böylece yer çekimi kaldırılarak zemin göze seviyesine getirilmiş ve aynı yerler farklı bakış açılarından görülmüştür. Bu çalışma, Sakarya Üniversitesi'nde sergilendikten sonra Zaragoza Üniversitesi'nde de sergilenecek ve bu şekilde hem dil hem de coğrafi bir mesafe kat etmiş olacaktır.Sakarya Üniversitesi sanat galerisinin duvarlarına yerleştirilen fotoğraflar, metinler ve video görüntüler, serginin ilk mekânı olan bu alanda bir araya getirilmiş ve mekânın görüntüleri, mesafe kavramı üzerine yapılan araştırmalar ve kelimenin farklı dillerdeki yazılışları her basıldığında kağıt üzerinde yeniden konumlandırılmıştır; böylece meydana gelen küçük hatalar, kağıttaki yazılar ile zaman içindeki önceki konumları arasında bir mesafe yeniden oluşturmuştur. Benzer bir yaklaşım etimolojik açıdan da benimsenmiştir. Anlık anlamlar, yazı biçimleri ve fonetik veya benzer değişikliklerden geçtikten sonra kelimelerin son durumu, onları ve o kelimenin kökenini arasında bir mesafe yaratır. Başlangıç f(AI)

Kitap Adı: Gri/s Artwork Texts
Yayın Yılı: 2018
Sayfa Sayısı: 157
DOI: 10.37609/akya.1850
Kitap Dili : Türkçe
Kitaba Git
Bölüm Adı Yazar Adı Detay
Space Of Distance And Distance In Space/mekan Olarak Mesafe Ve Mesafe Olarak Mekan Kevser Akçıl Bölümü Görüntüle
Felt Art And Cultural Connection Point: İstanbul/keçe Sanatı Ve Kültürlerin Bağlantı Noktası Didem Atiş Bölümü Görüntüle
Here And Gone/bir Var Bir Yok Şive Neşe Baydar Bölümü Görüntüle
Spring Of Humanity / İnsanlık Baharı Onur Karaalioğlu Bölümü Görüntüle
Time-timeless-space-spaceless Tales/ Zaman-zamansız-mekan-mekansız Masallar Neslihan Özgenç Erdoğdu Bölümü Görüntüle
Artgame As An Open Work: A Progressive Kaleidoscope/ Açık Yapıt Olarak Sanat Oyunu: A Progressive Özge Sayılgan, Yüce Sayılgan Bölümü Görüntüle
The Sculpture at the Time of Globalization; Vision of a Sculptor Formed in the 20th Century/ La Escultura En La Epoca De La Globalizacion; Vision De Un Escultor Formado En El Siglo Manuel Adsuara Ruiz Bölümü Görüntüle
From The Dancing Step To The Paintbrush And The Camera Movement/ Del Paso Al Picel Y Al Movimiento De Camara Rubén Díaz De Greñu Marco Bölümü Görüntüle
The Errant Line/ La Linea Errante Joaquin Escuder Viruete Bölümü Görüntüle
Crossing Glances: Notes On Intercultural Dialogue Between East And West Throug Their Mutual İnfluences In The Pictorial Scope Miriam Balaguer Bölümü Görüntüle
The Death And Emptiness Of The Body In Funerary Sculpture/ La Muerte Y El Vacio Del Cuerpo En La Escultura Funeraria Bartolomé Palazón Cascales Bölümü Görüntüle
Maya Deren’s Legacy As A Narrative Thread In The Movie Assassin’s Creed: The Sacred Beauty Of Audiovisual Violence In A Fictitious Interfaith Context Juan Bernardo Pineda Bölümü Görüntüle

Atıf Sayısı :