Dijital Oyun Sektöründeki Tüketici Profilinde Çevrimiçi Oyun Bağımlılığının Gençler Düzeyinde İncelenmesi

Yayın Yılı: 2018
Sayfa Sayısı: 29-44
Kitap Dili : Türkçe

Anahtar Kelimeler


Bu çalışmada, dijital oyun sektöründe çevrimiçi oyun bağımlılığının gençler düzeyinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte bilgisayarın günlük hayatta kullanımının artması, dijital oyunların da popüler hale gelmesine neden olmuştur. Dijital oyunlar, oyuncuların bilgisayarlar veya oyun konsolları aracılığıyla oynadığı sanal oyunlardır. Çevrimiçi dijital oyunlar ise birden fazla kişinin aynı oyun ortamında eş zamanlı olarak bulunmalarıyla ortaya çıkmıştır. Dijital oyunlar, cep telefonu, tablet, dizüstü bilgisayar gibi farklı araçlarla oynanabilmektedir. Bu da dijital oyunların geniş bir tüketici kitlesine hitap etmesine ve oyuncu sayısının hızla artmasına yol açmıştır. Ancak, bilinçsiz ve aşırı kullanımda oyun bağımlılığı sorunu ortaya çıkmaktadır. Gençler başta olmak üzere her yaş grubu tarafından oynanan dijital oyunlar, oyuncuları hem fiziksel hem de zihinsel olarak olumsuz etkileyebilmektedir. Amerikan Tıp Birliği'ne göre, Amerikalı gençlerin %90'ı dijital oyun oynamakta ve %15'inin oyun bağımlısı olduğu tahmin edilmektedir. Bu çalışma, çevrimiçi oyun bağımlılığının üniversite düzeyindeki geçerliliğini incelemektedir.(AI)

Bu kitabın bölümleri bulunmamaktadır.

Atıf Sayısı :