Bu makalede, çocukların kardeşleriyle olan rekabetinin bir video oyunu olan Bubble Trouble üzerinden incelenmesi amaçlanmaktadır. Oyunun özellikleri ve rekabeti etkileyen faktörler göz önünde bulundurularak kardeş rekabetinin video oyunlarındaki yansıması kültürle birlikte incelenmektedir. Oyun, tarih boyunca birçok bilim insanı tarafından incelenen bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Oyunun akla dayanan, sembolik, anlamlı, aktif, zevk veren, gönüllü, kurala ve olaylara dayanan bir etkinlikle karakterize olduğu belirtilmektedir. Parten'e göre oyun, çocukların sosyal becerilerini geliştirdiği bir etkinliktir. Piaget ise oyunu bilişsel gelişime ve bilişsel süreçlere dayandırmaktadır. Oyunun üç aşamada gelişim gösterdiği ve çocukların alıştırma oyunlarından sembolik ve kurallı oyunlara doğru bilişsel gelişim gösterdikleri savunulmaktadır. Bu çalışma, kardeşler arasındaki rekabetin video oyunları üzerinden incelenmesiyle, çocukların sosyal ve bilişsel gelişimlerine katkı sağlamayı hedeflemektedir.(AI)
Atıf Sayısı :